Fanfare St. Caecilia Nieuw Einde

mailQ
Stacks Image 2184
DIRIGENT
Fanfare St. Caecilia Nieuw-Einde staat onder de muzikale leiding van Xander Urlings.
Xander Urlings (1990) behaalde zijn Bachelor of Music (klassiek dwarsfluit/piccolo) in 2017 en sinds die tijd is hij als dirigent verbonden aan het Fluit- en tamboerkorps St. Antonius Slek, het Jeugdorkest Les Amis Petit in Ransdaal, het Jeugdorkest Hobstars Brunssum en sinds enkele jaren ook bij Fanfare St. Caecilia Nieuw Einde.
Verder is hij als fluitdocent verbonden aan diverse harmoniën in Limburg.
Stacks Image 1501
REPETITIES
Fanfare St. Caecilia repeteert elke week op vrijdagavond van 20.00 tot 22.00 uur in de entreehal (begane grond) van Sporthal De Varenbeuk, aan de Hei-Carisborgweg 19 in Heerlen. In de zomervakantie zijn er geen repetities.
INSTRUMENTEN
De muziekinstrumenten die binnen een fanfare-orkest bespeeld worden zijn bugel, trompet, schuiftrombone, hoorn, saxofoon, euphonium (tuba en barriton) en bas. Slagwerkinstrumenten zijn er legio, zoals kleine trom, grote trom, pauken, bekkens, marimba, klokkenspel etc.
Stacks Image 8023
OPLEIDING
Fanfare St. Caecilia hecht grote waarde aan een professionele opleiding van de jeugd. Muziek is een wereldtaal die hoort bij de algemene vorming en ontwikkeling van iedereen. Voor de jeugd zijn er diverse mogelijkheden om bij of via de vereniging een instrument te leren bespelen. Enige muzikale aanleg is wel vereist.
Er zijn twee opleidingsmogelijkheden. Binnen de fanfare zelf, door de dirigent en via de Muziekschool. De dirigent is zelf een zeer kundig muzikant en doordat hij leraar is, weet hij de leerlingen goed te motiveren en de muzikale lesstof goed over te brengen op zijn leerlingen. De kosten voor de opleiding zijn hetzelfde als bij de Muziekschool.

De Muziekschool in Heerlen heeft een gedegen opleiding. Iedereen die lid is van de fanfare (jeugd èn volwassenen) krijgt een fikse korting op de lesgelden. De Gemeente Heerlen betaalt de helft van het cursusgeld en van de andere helft neemt de fanfare ook nog eens 50% voor haar rekening. De lessen aan de Muziekschool zijn doorgaans een keer per week en tijdstip van de les wordt in overleg met de docent afgesproken.
Stacks Image 8035
Fanfare St. Caecilia werkt mee met Schunck in het kader van het project nieuwe jeugdleden werven via de basisscholen.

De leraren die wij hiervoor inhuren maken zelf de afspraken met de leerlingen.
Stacks Image 8148
MUZIEKPAGINA
Via de login kunnen de leden van Fanfare St. Caecilia hun muziek downloaden.
Ga naar de muziek-download #1
Ga naar de muziek-download #2
Download hier kerstmuziek
secretariaat Beatrice Falize - Peters